28 November 2008

هموطنان سرنگونی طلب! مقام معظم رهبري فقط فتنه "برخي " از ضد انقلابيون را باطل می فرمایند




عقب نشینی رهبر معظم

علی ناظر


امروز در سایت دولتی فارس خبری حاکی از «
حضور مقام معظم رهبري در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علم و صنعت» گزارش شد. من متن کامل خبر، همراه با لینک آن خبر را برای تعداد کثیری از یاران ای میل کرده و کوتاه نوشته بودم که:

«هموطنان سرنگونی طلب
خبر زیر را سایت دولتی فارس گزارش کرده است. گویی گشت های عملیاتی و مانورهای بسیج تأثیری نداشته، و وحشت از خیزش دانشجویی به مقام معظم رهبری هم رسیده که می خواهد با چنین فرار به جلویی "
فتنه برخي از ضد انقلابيون را باطل" کند. بی شک حضور وی در علم و صنعت با ضرب و شتم دانشجویان همراه خواهد بود. با خبررسانی به رسانه ها، نهادهای بین المللی و حقوق بشری می توان از شدت سرکوب دانشجویان کاست.
شاد باشید
علی ناظر – 8 آذر 1387»

لحظاتی از ای میل گزارش نگذشته بود که سایت فارس خبر را از سایت برداشت و ساعتی بعد بجای متنی که گزارش کرده بود نوشت:

«به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمد مهدي زاهدي در نشست رؤساي دانشگاهها و پژوهشگاه‌هاي كشور با اعلام اين خبر گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوبه‌اي را براي تقويم سال تحصيلي دانشگاه‌هاي كشور در نظر گرفته است كه براساس آن كارگروهي تعيين شده، براساس اين مصوبه سال تحصيلي دانشگاه‌ها براساس پيشنهادات دانشگاه‌ها مشخص مي‌‌شود در حال حاضر بين 15 شهريور تا اول مهر زمان تخميني براي شروع سال تحصيلي دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است كليات اين طرح به تصويب رسيده و جزئيات آن در حال بررسي است. وي با اشاره به سفر استاني رياست جمهوري در لرستان گفت: در سفر استاني رياست جمهوري، رئيس جمهور پيشنهاد كرده است كه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هايي كه پرديس آنها زمين كافي دارد براي تامين مسكن كاركنان و هيئت علمي دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود. كليات اين مصوبه در دولت تصويب شده و كارگروهي متشكل از وزير آموزش و پرورش، وزير بهداشت، وزير مسكن، وزير علوم و معاونت راهبردي رئيس جمهور تشكيل مي‌شود كه مصوبات آن مصوبه هيئت دولت تلقي مي‌شود و قرار است مكانيزم ارجاع اين مصوبه به دولت ارائه شود. انتهاي پيام/ر »

جالب اینکه تیتر خبر از «
حضور مقام معظم رهبري در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علم و صنعت » به «سال تحصيلي دانشگاه‌ها براساس پيشنهادات دانشگاه‌ها مشخص مي‌‌شود » تغییر یافته، و جمله «مقام معظم رهبري در روز دانشجو در دانشگاه علم و صنعت حضور مي‌يابند و فتنه برخي از ضد انقلابيون را باطل مي‌كنند. » هم از خبر ویرایش شده حذف شده است.

می دانیم که ویرایش، تغییر و تبدیل متن خبر در میان رسانه ها و ژورنالیستها امری است عادی، اما نه در این حد که نظام و رهبر، و رسانه دولتی دست در دست هم از موضع خصمانه و ایجاد رعب و وحشت این چنین مفتضحانه و تا به آن حد عقب نشینی کنند که حتی خبر رفتن رهبر معظم به دانشگاه را هم «فاکتور» بگیرند.

عقب نشینی فارس و رؤسا بر یک نکته که همیشه به آن باور داشته ام تأکید دارد – رسانه مستقل، هشیار و مداخله گر می تواند جلوی بسیاری از کج رفتاری ها را بگیرد. می تواند بسیاری از ترفند ها را پیش از وقوع، اطلاع دهد. بیهوده نیست که خودمحوران و زورمداران همیشه به دنبال تعطیلی رسانه های مستقل و مداخله گر بوده و هستند.

جهت اطلاع، خبری که پیش از این به دوستان ارسال کرده و سایت وابسته فارس آن را ویرایش کرده است را در زیر آورده ام.
شاد و برقرار باشید
علی ناظر – 8 آذر 1387

«حضور مقام معظم رهبري در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علم و صنعت
http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8709080368

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمد مهدي زاهدي در نشست رؤساي دانشگاهها و پژوهشگاه‌هاي كشور با اعلام اين خبر گفت: مقام معظم رهبري در روز دانشجو در دانشگاه علم و صنعت حضور مي‌يابند و فتنه برخي از ضد انقلابيون را باطل مي‌کند.
وي گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوبه‌اي را براي تقويم سال تحصيلي دانشگاه‌هاي كشور در نظر گرفته است كه براساس آن كارگروهي تعيين شده، براساس اين مصوبه سال تحصيلي دانشگاه‌ها براساس پيشنهادات دانشگاه‌ها مشخص مي‌‌شود در حال حاضر بين 15 شهريور تا اول مهر زمان تخميني براي شروع سال تحصيلي دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است كليات اين طرح به تصويب رسيده و جزئيات آن در حال بررسي است.

وي با اشاره به سفر استاني رياست جمهوري در لرستان گفت: در سفر استاني رياست جمهوري، رئيس جمهور پيشنهاد كرده است كه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هايي كه پرديس آنها زمين كافي دارد براي تامين مسكن كاركنان و هيئت علمي دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

كليات اين مصوبه در دولت تصويب شده و كارگروهي متشكل از وزير آموزش و پرورش، وزير بهداشت، وزير مسكن، وزير علوم و معاونت راهبردي رئيس جمهور تشكيل مي‌شود كه مصوبات آن مصوبه هيئت دولت تلقي مي‌شود و قرار است مكانيزم ارجاع اين مصوبه به دولت ارائه شود..
انتهاي پيام/ر »