06 November 2006

رامین ناصح: رسالت انسانی وبلاگ نویسان


رسالت انسانی وبلاگ نویسان

رامین ناصح
خبر نامه آینده نگر
ارگان اینترنتی کانون آینده نگری ایران
http://www.ayandehnegar.blogfa.com/


شبكه چند ده هزارتايي وبلاگهاي فارسي در مجموع از تمام روزنامه‌هاي فارسي زبان خواننده بيشتري دارد. بنابراين وبلاگها مي‌توانند نقش عمده‌اي در فرهنگسازي مثبت در جامعه و ترويج مفاهيم و انديشه‌هاي نيك و انساني داشته باشند. اقدامي كه با وضعيت موجود جامعه، نياز به آن شديداً احساس مي‌شود. ولي اين نقش مؤثر غالباً مغفول مانده و ناديده گرفته شده است...

علاوه بر اين، عامل ديگري كه قدرت وبلاگها را در فرهنگسازي مثبت در جامعه افزايش مي‌دهد، امكان برقراري ارتباط نزديك و صميمانه، از طريق ساده نويسي و بكار بردن ادبيات روان، عاميانه و جذاب براي طيف پرشماري از افراد جامعه و خصوصاً جوانان، در وبلاگها است. در واقع وبلاگها مي‌توانند بر ذهنهايي كه روزنامه‌ها، مجلات، كتابها و... به آنها راهي ندارند، تاثير بگذارند و در اعماق جامعه رسوخ كنند.

وبلاگ نویسان آینده نگر برای کمک به بهبود وضعیت اسفبار فرهنگی و اجتماعی جامعه، با تشکیل یک کمیته هماهنگی و برنامه ریزی، قادر خواهند بود بطور هماهنگ در ترويج اصول و اهداف انسانی و معنوی كه مي‌توان آنها را در «بازگشت به معنويت»، «بازشناسي هويت انساني»، «احياي تعهد اخلاقي و اجتماعي»، «نهادينه كردن تفكر آزاد انديشي و عدالتجويي» و «تعميق گفتمان حقوق بشر» خلاصه كرد، كوشش كنند. بر اساس اصل «اي برادر تو همه انديشه‌اي...» نوع تفكر و بينش يك جامعه، مي‌تواند سرنوشت آن جامعه را در همه ابعاد رقم بزند و با يك برنامه ريزي دقيق و درازمدت براي ايجاد تحولات عميق فرهنگي بر مبناي انديشه‌هاي انساني‌، مي‌توان اميدوار بود كه در آينده از موهبت زندگي در جامعه‌اي سالم، پويا و پر از مهر و مدنيت برخوردار باشيم. بديهي است كه اين امر، كوشش فراوان، مداومت و روحيه‌اي خستگي ناپذير مي‌طلبد.